mandag, november 07, 2011

Overraskelse

Ja, så har jeg gjort det igjen. Satt meg selv i den situasjonen at mine kreative grublerier flommer over. Jeg har nemlig meldt meg på en hemmelig venn runde på forumet jeg tilhører. Og det er så koselig, men også en anelse stressende når familien bytter på hvem som er syk. Under den kreative prosessen var jeg litt “heldig”. Minstemann har slapt vært knytta på ryggen og sovet, mens stoff har blitt målt, klipt og sydd. Akkurat som han er nå. Utslitt og syk snorker han fornøyd bakpå ryggen mens kokomama kan blogge litt.

Jeg laget litt forskjellig denne gang, men på symaskina ble det to kreasjoner. En pute og en strikkeveske. For de som kjenner meg så avslører de meg kjapt på at den strikkeveska ganske så sikkert ikke er strikka, for det har jeg ikke tempo eller tålmodighet til å gjennomføre, men det er en veske til å ha strikkerier i.

P1010201

Her mangler den knappene, da målersken kun tok “høyde for” lengden på knappene ikke dybden da hun laget knappehullene..*kremt*…så da måtte vi skaffe andre knapper…men det var easy peasy…og de nye knappene passer dessuten mye bedre enn de som var så voooldsomt dyyype. Hvem vil vel ha sånne dype knapper uansett?!

 

P1010202 P1010195

Sånn ser den ut på baksida. Jeg gjorde det sånn at hanken ble tredd igjennom et knappehull bak i lomma..Med disse hempene kan du feste veska til armlenet, belte (om du går rundt og strikker), setet foran i bilen etc

 P1010197

I baklomma ligger det skjult et hull. Her kommer garnet ut. Jeg gjemte hullet nede i lomma for da kan man ta med seg veska som en veske uten at alle tenker – der går den crazy strikkedama igjen…for det kan det jo tenkes enkelte gjør…Da er det i såfall bare å stappe strikketøyet ned i baklomma på veska og slå sammen hankene til en hel.

P1010199_cropped

..OG da ser den sånn ut…som en helt vanlig veske…som helt vanlige folk går med..

P1010200

Andre detaljer er glatt stoff inne i veska så ikke garnet henger seg opp eller tøver. Sånt kan visst skje ifølge de som forstår seg på det. Også slang jeg på en ekstra lomme foran der man kan oppbevare rundpinner, maskemarkører, en liten saks etc..

P1010203_cropped

Sånn ble den tilslutt med de søteste små blomsterknappene og litt garn stikkende opp fra det hemmelige garnhullet. Jeg var riktig så fornøyd med meg selv…da gikk det meg hus forbi (bokstavelig talt) at gubben var litt misfornøyd med at det ikke var blitt satt på en vask da han kom hjem…ops..

…og jeg var jo så godt i gang at det ble et putetrekk også.

P1010185

Strikkedama som skal få gaven har nemlig 4 barn og da ble det 6 kronblader på blomsten – ett for hvert familiemedlem.

P1010186

Samme stoffene ble brukt. Lin i lys plomme og et annet kunststoff jeg ramla over som jeg syns passa glimrende.

Så da gjenstår å se om mottakeren syns det ble like glimrende som meg;)

3 kommentarer:

Havfruen sa...

hm....skulle akkurat til å slå av pc`n.....men måtte se.....du erjo meeeeget flink med symaskina jo!!

Tar du imot bestilling??
Nå må du komme deg i senga...det skal jeg....tidlig opp...tidlig i seng....på topp om dagen!!

Kokomama sa...

Havfruen: Hehe...tar ikke imot noen bestillinger nei;) Lista på hva som skal lages er altfor lang allerede..skal se min sytid blir begrenset kraftig når minstemann er frisk og ikke godtar sin rygg-tilværelse lenger.

Enig i at dagen burde være over..Den startet på fredag og holder på ennå...gleden over nattamming av liten fyr som er potteforkjøla...jeg får nå ligge mesteparten av natta ihvertall...ikke så verst bare det;)

Tovepia sa...

Ja, fy søren, den var fin!!
Ikke trivelig å høre at Prins II er syk, og Prinsessa er vel heller ikke 100 %..men å skape gir overskudd til den som skaper, om ikke annet:O))..og det er smittsomt!
Nattaklem fra mossan..og fassan, som istemmer: fy søren, hun er flink;)

Related Posts with Thumbnails