tirsdag, november 18, 2008

Den første lilu meitai

"Da lilu-liten kom til verden var alle himlens stjerner tent" - Det har blitt endel nattearbeid for å få denne ferdig. Rikke legger seg i variabel tid på kvelden og det er etter dette tidspunktet mamma kan være kreativ. Da jeg var ferdig tenkte jeg aldri igjen. Mye av sømarbeidet har vært vanskelig. Å sy igjennom 4 lag polarfleece, 4 lag lin og et lag halvpanama...argh..jeg vil ikke snakke om det...for ikke å nevne all nålinga..MEN den tid er forbi for jeg har blitt kjent med overtransportøren (takk til mine flinke hobbysyerkevenner - hæ, har du ikke overtransportør?!). Nå har jeg overtransportør og neste meitai-prosjekt er ikke så langt unna;)


På stroppene laget jeg poteavtrykk, slik at linen ikke skulle skli ved førsteknytting. Syns selv de ble veldig søte.


Det er jo en kunst å brette de forskjelige typene meitai, her er mitt forsøk på å brette lilu'n...tja..leaves room for improvement*knis*



Siden lilu'n er i lin og skal reise langt bort der det er kaldt, sydde jeg et dobbelt polarfleece innertrekk til den, og det ble seende slik ut.






Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails