onsdag, august 12, 2009

Kom arbeidslyst…

..her skal du intens kvinne finne! Jeg har jo sydd litt bæretøy etter at dilla starta, så derfor tok jeg noe ukritisk og entusiastisk på meg oppgaven å sy en meitai til søstra og hennes minimann på litt over 6 mnd. Jeg og søstra boltra oss i stoffer på stoff og stil i Trondheim, og etter 2 timer kom vi noe omtåket og veldig fornøyd ut. Lys petrol kraftig strukturlin med noen fine bomullsstoffer for “stunt’ing” (les. Lenes planlagte hette-lomme-design). Da jeg kom hjem fra Trondheim gikk jeg inn i en 11 dager arbeidsuke, men var jo veldig gira på å starte prosjektet. Pluss at jeg vet hvor utålmodig og forventningsfull denne søstra mi er;) Jeg hadde jo også en liten hemmelig plan *mohahaha*

Meitaien med hetta opp, hetta ned og hetta nedi lomma.

Den kan også brukes på andre sida om man ønsker en enklere look.

…men så fikk jeg jo litt stoff til overs;)

En hjelmlue.

Bæreboots sterkt inspirert av 7kids Stubs;) Helena er en utrolig flink syerske som man bare må bli inspirert av!

Et piknik pledd med fleece bakside. Samme som hjelmlua er fora med. Kjekt hvis man har litt fuktig bakke.

En ringslynge sydd med vifte-skulder. Fikk brukt en pyntesøm for å gjøre overgangen penere. Komforten på vifteskuldra slår kjapt både åpen (sakura bloom) og psling-skuldra…så nå lurer jeg på om jeg skal sy om de slyngene jeg har fra før…men det havner vel på prioriteringslista sammen med opplegging av gardiner;)

Så til slutt…..

Søstra har en forkjærlighet for puter, og hvor enn hun dro når hun var liten så var puta med. Her er det jo stor sjanse for at pute-genet har gått i arv til hennes sønn så da laga vi ei pute.

Denne lille karen er sydd med doble sømmer så han skal tåle sutting og hyppig vask og har ører som en blandingshund (ikke helt etter planen *knis*). Sydde puta med en hempe så den lett kan drasses rundt eller festes på meitaistroppen.

Siden søstra bare venta på en meitai var det med mye hemmelig knising jeg klemte dette ned i postens x-stor smarteske:

Meitaien pent bretta og piknikpledd i en pledd-pose så klart;)

Tror dere hun ble overraska?! OG hva tror dere hun snakka mest om – puta!! Hoho!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg og minimann er superfornøyd med både meitaiaen, og alle overraskelsene. Skikkelig stas! Lille M liker puta veldig godt, og hempa og ørene er favoritt-suge-dingsene for øyeblikket;)Skal ikke se bort fra at det blir flere oppdrag av slikt;)
Klem fra lillesøss og tantisbarnet.

Tovepia sa...

God morgen til dere alle! Jeg har sett det og det ble kjempelekkert! Du er proff på symaskina! Studiedag idag igjen. Ha en riktig god dag på jobb og barnehage, klem fra mossan;)

Havfruen sa...

Jøss Lene, så flink du er!! Alt var kjempefint! Kos deg videre med symaskina...og resten av gjengen:)
Klem:)

Tussilago farara sa...

_Må lære seg å tre symaskin_ NUH!!! Veldig imponert også så innmari fine farger! Flinkis! :)

AstridVU sa...

Du dæsken... Nå mååå jeg lære meg å sy jeg også - det ser jo så morsomt ut å kunne trylle frem det ene etter det andre. Og symaskin har jeg jo akkurat kjøpt meg. Holder du kurs? ;)

Related Posts with Thumbnails